سلامت

نشانه‌ های خراب شدن ضد آفتاب

زهرا کریمی هستم از مجموعه تخصصی آرایشی تیکال ، در این مقاله به این دغدغه اساسی مشتریانمون برای اینکه نشانه های فاسد شدن  ضد آفتاب چیه پاسخ میدیم البته این نشانه ها در مورد دیگر محصولات کرمی آرایشی هم کاربرد و یک روش عالی با تصویر به شما آموزش میدیم که تشخیص دوفاز شدن کرم رو برای شما راحت می‌کنه.

کرم ضد آفتاب یک نوع محصول مراقبت از پوست است، که برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر خورشید به پوست صورت به کار می‌رود. در واقع نور خورشید دارای اشعه‌های فرابنفشی است، که در هنگام برخورد مستقیم با پوست ایجاد جوش و آکنه، چین و چروک و لک‌های پوستی می‌کند.

این محصول برای پوست صورت به عنوان لایه‌ای محافظتی در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید عمل کرده و در نتیجه، استفاده از آن ضروری است.

ضد آفتاب ها نه تنها از پوست محافظت می‌کند بلکه از پیری زود رس پوست نیست جلوگیری کرده و در طول سالها روند پیری پوست را کند میکند ، البته این بخشی از یک محافظت کامل شامل کلاه و عینک است به یاد داشته باشید سلامت پوست خود را با خرید محصولات بی کیفیت و برندهای گمنام به خطرنیندازید.

خرید لوازم آرایشی پرداخت درب منزل

برای خرید ضد آفتاب از فروشگاههای لوازم آرایشی معتبر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اگر سلامتی پوست شما برایتان مهم است ما به شما خرید محصولاتی تخصصی لافارر را به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از بهترین برندهای ایرانی است که محصولات کاملا تخصصی عرضه میکند.

در مقاله ضد آفتاب لافارر خوبه محصولات این برند را به طور کامل بررسی کرده ایم.

استفاده از همین محصول مراقبتی واجب و ضروری هم نیازمند به یک سری توجهات به برخی مسائل می‌باشد، تا جلوی رخ دادن هر گونه آسیب و ضرر پوستی در نتیجه فاسد شدن ضد آفتاب گرفته شود. به عنوان مثال، شما همیشه باید به این توجه داشته باشید که از کرم سالم استفاده کنید، چرا که در صورت استفاده از ضد آفتاب فاسد، ممکن است پوست شما دچار حساسیت‌های گوناگون شده و در بهترین حالت، با وجود استفاده از کرم  به شدت آفتاب‌سوخته شود.

استفاده از ضد آفتاب تاریخ گذشته

اگر میخواهید بدانید که استفاده از یک ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته برای پوست مضر است یا خبر باید بدانید که ممکن است شکل کرم کاملا سالم باشد و حتی شکل خود را حفظ کرده باشد ولی در بهترین حالت دیگر حالت، محافظت خود را از دست داده و دیگر از شما در برابر اشعه uv محافظت نمیکند ، و در بدترین حالت ممکن است کاملا خراب شده باشد و پوست شما دچار خارش و سوزش و حساسیت گردد پس در دور انداختن آن شک نکنید.

ضد آفتاب تاریخ گذشته خراب شده

طبق سازمان غذا و دارو تمام کرمها تا سه سال تاریخ مصرف دارند. تاریخ مصرف تمامی محصولات بهداشتی به طور معمول روی بسته آن‌ها نوشته شده است و برای تشخیص محصول تاریخ گذشته نیز، باید در وهله اول تاریخ درج‌شده روی تیوب آن را بررسی کرد.

با وجود تفاوت ساختار فرمول بین ضد آفتاب رنگی و بیرنگ تاریخ مصرف هر دو یکسان است به شما پیشنهاد مکنم مقاله ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی‌رنگ را مطالعه کنید تا تفاوت ساختار آنها را متوجه شوید.
با این‌که بهترین راه آگاهی از تاریخ مصرف ضد آفتاب‌ها، بررسی تاریخ درج‌شده روی تیوب محتوی کرم می‌باشد، عوامل بسیاری روی مدت زمان مفید استفاده از کرم‌های ضد آفتاب موثر هستند.

به عنوان مثال، قرار گرفتن کرم ضد آفتاب در معرض نور مستقیم خورشید و یا به طور کلی، محیط‌های گرم و مرطوب به طور صد در صدی باعث خراب شدن زودتر از موئد محصول میشود. در واقع عدم نگهداری کرم در مکان‌های خشک و خنک باعث خراب شدن آن تا قبل از مدت زمان مقدرشده – سه سال – می‌باشد ،‌دلیل آن هم این است که محصولات شبیه این دارای یکسری مولکوهای ناپایدار هستند که با گرما دیدن تجزیه میشوند.

البته برای این کار حتما نور مستقیم خورشید لازم نیست بلکه چند ساعت ماندن در ماشینی که خود زیر نور روز یک ظهر آفتابی است کافی است.

لازم به ذکر است که اگر تاریخ انقضا محصولی روی تیوب آن درج نشده و یا از روی آن پاک شده بود، شما می‌توانید به مراجعه به سایت رسمی برند آن محصول، از تاریخ انقضای آن اطلاع حاصل کنید.

 

ضد آفتاب دوفاز شده قطعا خراب شده

بسیاری از اوقات، برای تشخیص خراب بودن ضد آفتاب ، می‌توان میزان غلظت آن را بررسی کرد.البته این روش هم فقط مختص ضد آفتاب نیست بلکه هر کرمی که شکل اولیه و غلظت خود را از دست داده و رقیق شده است دیگر قابل استفاده نیست.

برای انجام این تست کافی است مقداری از کرم را روی دست خود بمالید تا متوجه فاسد شدن آن شوید، در مجموعه آرایشی تیکال میتوانید مطمئن باشید که تمام محصولات در محل مناسب نگهداری میشوند و اگر به هر دلیلی هنگام باز کردن محصول متوجه فاسد شدن آن شدید میتوانید آنرا مرجوع کنید.

در اصطلاح به این رقیق شدن دوفاز شدن هم می‌گویند، در صورت رقیق و آبکی بودن هر کرمی آن محصول فاسد بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند کارایی اولیه خود را داشته باشد تفاوتی هم در نوع آن محصول ندارد.

نشانه مهم دوفاز شدن ضد آفتاب این است که هنگامی که آنرا فشار میدهید مواد کم رنگی از آن بیرون ‌می‌آید و یا فقط روغن از آن بیرون می‌آید ،‌این مورد در مورد کرمهای خارجی به مراتب بیشتر اتفاق می‌افتد دلیل آن هم ماندن طولانی مدت در مناطق گرم جنوب گمرکات  و طی کردن مسافت طولانی تا رسیدن به دست شماست.

اگر فکر میکنید با تکان دادن آن دوباره به حالت اول برمی‌گردد سخت در اشتباه هستید چون دوفاز شده یک نشانه قطعی فاسد شدن ضد آفتاب است.

چگونگی تشخیص دوفاز شدن کرم

در اینجا یک روش ساده و کاملا کاربردی رو به شما نشان میدهیم که در کوتاه ترین زمان بتوانید دوفاز شده کرم ضد آفتاب را تشخیص دهید.

دوفاز شدن کرم ضد آفتاب

برای کار کافی است چراغ قوه گوشی خود را مثل تصویر به پشت محصول بچسبانید و از رویرو به آن نگاه کنید در این صورت میتوانید ببینید که مواد داخل کرم یکدست هستند یا اینکه روغن و آب آن از هم جدا شده‌اند که در این صورت قطعا ضد آفتاب فاسد شده است.

همانطور که در عکس مشخص است محصول سمت راست که کرم آبرسان لافارر برای پوست چرب است کاملا سالم است و مواد آن یکدست است ولی در محصول سمت چپ روغن جدا شده و در انتهای محصول مشخص است.

بوی غیر معمول نشانه خراب شدن ضد آفتاب

یکی دیگر از مهم‌ترین علائم خراب شدن ، بوی غیر معمول آن است. حتی اگر تاریخ انقضای یک کرم ضد آفتاب فرا نرسیده و یا آن کرم دچار تغییر بافت نشده و رقیق نشده باشد، در صورت احساس بوی نامطبوع و غیر طبیعی از آن، باید آن را فاسد شده دانست. کرم ضد آفتابی که رایحه خوش همیشگی خود را ندارد، به احتمال زیاد خراب شده است و نمی‌تواند کاربرد و کارایی اولیه خود را داشته باشد.

ممکن است خودتان یا یکی از نزدیکان با دست آلوده به کرم دست زده باشد یا درب آنرا برای مدت طولانی باز گذاشته باشید یا کاری شبیه این که باعث نفوذ باکتری به کرم شده و براحتی آنرا خراب کرده ،‌این مورد برای محصولات گیاهی و ارگانیک به مرابت شدید تر است.

 

راه‌های جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام کرم ضد آفتاب :

همان‌طور که چندی قبل گفته شد، عمر مفید هر نوع از کرم ضد آفتاب در حالت عادی، سه سال می‌باشد. راه‌های زیادی برای استفاده حداکثری از این عمر مفید وجود دارد، که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
یکی از راه‌های جلوگیری از خراب شدن زود هنگام کرم ضد آفتاب، نگهداری آن در محیط خشک و خنک است. برخی از افراد محصولات بهداشتی – مراقبتی خود را درون یخچال نگهداری می‌کنند، اما دمای یخچال هم چندان برای نگهداری محصولاتی مثل کرم ضد آفتاب مناسب نبوده و می‌تواند برای آن‌ها بیش از حد مجاز سرد باشد.

در واقع بهترین دما برای نگهداری محصولات آرایشی – بهداشتی، همان دمای عادی و معمولی اتاق است.یکی دیگر از روش‌های درست نگهداری کرم ضد آفتاب، دقت در مواردی مثل بسته شدن درست و کامل درب تیوب، پس از استفاده است. اگر درب تیوب کرم ضد آفتاب درست بسته نشده، برای مدتی طولانی باز بماند و یا بشکند، هوایی که به داخل تیوب وارد شده و با مواد داخل آن برخورد می‌کند، باعث رطوبت گرفتن و خشکی کرم ضد آفتاب داخل تیوب و در نهایت سرعت بخشیدن به فاسد شدن کرم می‌شود.

سخن پایانی :

استفاده از کرم ضد آفتاب علاوه بر روزهای آفتابی تابستان، در روزهای پاییزی و زمستانی هم امر ضروری بوده، چرا که حتی اگر آفتاب به طور واضح در آسمان دیده نشود، پرتوهای خورشید همیشه و در همه جا خطری برای سلامت پوست شما محسوب شده و شما باید از کرم ضد آفتاب مرغوب، برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خود استفاده کنید.

یک امتیاز ثبت کنید
خرید پنکک ایرانی هلیانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1+=4

دکمه بازگشت به بالا