کاربردی

تفاوت پنکک و کرم پودر

پنکیک و کرم پودر هر دو جزء محصولات آرایشی میانی هستند و برای پوشاندن عیوب صورت به کار میروند، پوست را یکدست و صاف کرده و در مواردی حاوی ضد آفتاب هم هستند، در این مقاله قصد داریم به طور کامل ساختار هر دو را بررسی و تفاوت پنکک و کرم پودر را بیان کنیم.

من ایوب زارع از مجموعه تخصصی محصولات‌ آرایشی تیکال تا پایان این مطلب در کنار شما خواهم بود اگر پیشنهاد یا نظری برای بهتر کردن این مطلب دارید حتما بیان کنید.

در ابتدا ساختار هر کدام را جداگانه بررسی کنیم.

تفاوت ساختار کرم پودر و پنکیک

کرم پودرها بر خلاف اسمشان پودر نیستند! و حالتی نیمه جامد دارند بر خلاف پنکک که کاملا به صورت پودری است که به عنوان تفاوت اصلی این دو شناخته میشود، البته آنها در زندگی قبلی خود پودر بوده اند ولی وقتی روغن یا آب به آنها اضافه شد به ناچار شکل فعلی خود را گرفتند.

خرید لوازم آرایشی پرداخت درب منزل

اگر کرم پودر بر پایه آب ساخته شود برای پوستهای چرب مناسب تر هستند و اگر روغن اضافه شود بیشتر برای پوستهای خشک مناسب تر هستند.

نوشته های مشابه

پنکیک آرایشی به صورت پودر فشرده شده است و اگر با پد استفاده شود پوشش دهی بهتری دارد، البته به طور کلی تفاوت بسیاری بین فرمول شیمیایی این دو وجود دارد.

زدن پنکک روی کرم پودر

درست که تفاوت اصلی پنکک و کرم پودر در شکل آنهاست ولی از قدیم این دو دوست صمیمی بوده اند و حتی با هم روی صورت استفاده میشدند، استفاده از پنکیک روی کرم پودر باعث فیکس شدن آرایش میشود، و از برق زدن صورت شما جلوگیری میکند و رنگی مات به پوست شما میدهد.

6 تفاوت پنکک و کرم پودر

آماده محاکمه کرم پودر (اولی)  و پنکک (دومی) هستید.

  • اولی حالتی بین مایع و جامد دارد ولی دومی به صورت جامد است.
  • اولی پایه امولوسیون دارد و مرطوب کنندگی خاصیت طبیعی آن است ولی دومی رطوبت را جذب میکند.
  • اولی بافت ضخیم تری دارد و سنگین تری دارد و به طبع پوشش دهی بیشتری هم ایجاد میکند.
  • اولی صورت را براق میکند ولی دومی برعکس رنگ مات به صورت میدهد دلیل آن روغنی بودن کرم پودر است.
  • اولی برای پوست خشک مناسب تر است دومی برای پوست چرب، در بیشتر مواقع استفاده از پنکک به تنهایی کفایت میکند.
  • پنکیک ها ماندگاری بالاتری روی صورت دارند در صورتی که میخواهید کرم پودر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد از پرایمر قبل از آرایش استفاده کنید.

پنکک زدن روی کرم پودر

تفاوت دیگر کرم پودر با پنکک این است که کرم پودر به عنوان زیر ساز آرایش استفاده میشود و میتوان روی آن پنکیک استفاده کرد هر چند هر کدام را به تنهایی نیز میتوان استفاده کرد.

حالا کدوم رو بزنم؟

حالا که تفاوت پنکک و کرم پودر دوستان صمیمی قصه ما را میشناسید بهتر میتوانید انتخاب کنید ولی باید به پوست خود هم توجه کنید دو عامل مهم وجود دارد که در خرید محصول به شما کمک میکند.

  • پوست چرب: اولین و مهمترین نکته در انتخاب پنکک یا کرم پودر، توجه به نوع پوست است. اگر پوست صورت شما چرب است، بهتر است از پنکک استفاده کنید، چون به دلیل بافت پودری که دارد، رطوبت پوست شما را جذب میکند و به راحتی به روی پوست می نشیند. 
  • پوست خشک: اگر پوستتان خشک است، بهتر است از پنکک استفاده نکنید چرا که خشکی پوست را تشدید کرده و ظاهری ناخوشایند ایجاد می کند. پس بهتر است شما از کرم پودر استفاده کنید تا رطوبت کافی را به پوستتان بدهد.
  • رنگ پوست: بهترین محصول از نظر رنگ و زیبا سازی چهره آن است که وقتی روی پوست گذاشتید، بدون اینکه آن را پخش کنید، رنگ آن زیاد مشخص نباشد، اگر کمی روشن تر باشد بهتر است.

سعی ما در مجموعه تیکال اماده سازی انواع پنکک صورت با کیفت عالی است در این دسته بهترین محصولات ایرانی و خارجی را گرد هم آورده ایم.

تفاوت استفاده 

در نحوه استفاده تفاوتی ندارند به جز اینکه کرم پودر بر پنکک مفدم تر است. نکاتی که در زیر گفته شده است برای استفاده از هر دو کاربرد دارد.

  •  برای استفاده از پنکک و کرم پودر بر روی پوست باید از پد مرطوب استفاده شود. اگر کرم پودر را با دست بر سطح پوست بزنید، جای انگشت به روی صورت باقی می ماند.
  •   برای زیبا تر شدن پوست، باید کرم پودر را روی پد ریخته و بعد آن را روی صورت ماساژ دهید.
  •   باید توجه داشته باشید که رنگ پنکک و کرم پودرتان نهایتا یک درجه روشن تر از پوست صورتتان باشد، در غیر این صورت، یعنی اگر خیلی روشن تر از رنگ پوستتان باشد، ممکن است چهره ی شما را مسن تر نشان دهد.
  •  استفاده نادرست و بیش از حد موجب مشخص شدن خطوط صورت می شود و میتواند شما را مسن نشان دهد.
  • کرم پودر ها خود، پوست را در برابر آفتاب محافظت می کنند، اما برای اینکه باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند، بهتر است قبل و بعد از استفاده، پوستتان را آماده کنید؛ برای این کار قبل از استفاده از کرم پودر، صورتتان را با مرطوب کننده مناسب چرب کنید و بعد از استفاده نیز صورتتان را با آب و صابون بشویید.
  • تفاوت پنکک و کرم پودر خوب در پوشانندگی آن مشخص میشود، برای پوشانندگی بهتر از پیشانی شروع کرده و کم کم قسمتهای پایین را پوشش دهید.

 

  • برای اینکه خیالتان از بهداشت کرم پودر و پنکک مورد استفاده تان راحت باشد، بهتر است دستتان را در آن فرو نبرید و از پد یا براشی که قبلا شسته شده استفاده کنید.
  • بهترین براش برای استفاده از پنکک و کرم پودر، براش های کرکی و متراکم است.
  • اگر پوست شما  بسیار چرب است ، کرم روی صورت شما می لغزد و توده های عجیب و غریبی از رنگ تیره در کنار رنگ روشن پوست طبیعی شما ایجاد می کند و گاهی اوقات، آن را نارنجی یا حتی خاکستری نشان می دهد.برای اینکه پوستتان بعد از آرایش تیره نشود، می توانید از تونر استفاده کنید.
  • استفاده زیاد از پنکک در قسمت هایی از صورت، مثل زیر چشم ها و اطراف دهان، باعث نمایان شدن خطوط صورت می شود.
  • برای کمک به زیبا‌‌تر شدن آرایشتان،می توانید پنکک را در انتهای کار با براش مخصوص خیلی آرام به صورت بزنید.

 

بسیاری از خانوم ها فکر می کنند که استفاده روزانه از کرم پودر و پنکک باعث مسدود شدن منافذ پوست صورت و ایجاد جوش و آکنه می شود البته برای جلوگیری از این امر حتما بعد از آرایشی از تونر استفاده کنید در مقاله دیگری به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم که تونر چیست و کی باید از آن استفاده کرد که بسیار مورد توجه خوانندگان قرار گرفته است.

برای افراد میان سال کرم پودر بهتر است و یا پنکک؟

افراد میانسال به دلیل وجود چین و چروک و نرمی پوستشان، بهتر است از کرم پودر استفاده کنند تا پوستشان صاف تر و زیباتر جلوه کند.

آیا استفاده زیاد از پنکک مضر است؟

استفاده بیش از حد از پنکک به دلیل اینکه چربی پوست را در خود جذب  می کند و ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و آکنه ایجاد کند.

 خلاصه ای از آنچه گفته شد:

همانطور که گفتیم، پنکک و کرم پودر از نظر بافت و پوشانندگی و جنس تفاوت ها و شباهت هایی دارند و برای اینکه هر کدام را انتخاب کنیم، باید به نوع پوست خودمان توجه داشته باشیم. یعنی اگر پوستمان خشک است، بهتر است از کرم پودر و اگر پوستمان چرب است از پنکک استفاده کنیم.

از آنجا که هدف اصلی سایت تیکال برطرف کردن نیاز های اساسی شما عزیزان می باشد، هر آنچه که نیاز بود در مورد این دو محصول بدانید، در اینجا گفته شد تا شما بتوانید انتخاب درست و رضایتمندانه ای داشته باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
خرید پنکک ایرانی هلیانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه+9=

دکمه بازگشت به بالا